La cuenca de Tibu y el ratu de la otra

Calle Ne!
Domingu 20, Setiembre de 2015, 1:30 pm

Ama de casa, cincuetona y un pocu más, pero sobre too, internauta y bien puntera. Llevo yá metía en Internet enantes de que se punxera de moda nel bloque. Empecé como toes, dando-y la tabarra al mio nietu pa que m’enseñare a mirar les esqueles na web de la funeraria. Depués  yá empecé a defendeme yo sola. Miro’l cupón, voto les meyor vestíes nel Hola y miro los vestíos de novia de Cortefiel. Y asina paso la tarde, bobes. Y dende hai unos añinos pues toi metía en Facebook, que ye un sitiu gracies al que nun me fai más falta salir a la escalera pa bilordiar, porque toles fíes de les vecines ponen tolos díes les fotos de bodes, de romeríes faciendo como que escancien sidra y dos fotos del postre del menú del día, una d’ella y otra del mozu.

Pero eso, qu’agora que toi metía poles redes sociales, la conclusión a la que llego depués de too esti tiempu, ye que la gente ye fata. Aburríos de nun facer nada, agora lo que se lleva ye retase a ver quién ye más cafre. L’otru día salió el mio nietu corriendo de casa vestíu cola funda de trabayar del padre y díxome que tenía que facer el retu del Tibu y pregunte-y:

«¿Qué ye, que si’l Tibu se tira al ríu, tíreste tu detrás?». Yá vos respondo yo: Sí. Él y dos fatos más. Y si nun lo facíen, teníen que pagar una mariscada. El día que repartieron hosties na escuela, estos rapacinos taríen fumando en bañu. Creíame yo tranquila y a salvu por esto de la edá, cuando llegó’l día que la mio vecina, Deli la d’El mancu, díxome riendo que la so nieta nominóme. ¿Nominame a mí? Pos cuéntovos, yo nun seré tan cabrona como Deli, pero llista foi un cachu. Fixi’ll retu, pero al revés, grabéme comiendo una mariscada y reté a Deli, a la fía y a la nieta a que se tiraren al ríu, les mui goches. Indecentes que son, que dexaron morrer al güelu solu na habitación; que cuando tuvo malín falábame’l probe dende la cama pel patiu lluces cuando tendía la ropa de iviernu. Pero sigo colo de los retos que yo nun quiero méteme na vida la xente.

Parecía yá haber quedao to pa práu y agora, por una vez, lleguen los gringos más tarde que nosotros y empiecen a tirase cubos d’agua xelá. Tócate les narices. Como si nunca tuviéremos dío nosotres al Carmín de La Pola. Yá que no nos punxeron como retu facer moscancies, mayar mazanes o encontrar aparcamientu fuera de la zona azul, por seguir los vezos llocales. Vamos a ver, ye como si yo póngome a enseña-yos a ellos cómo bailar Coyote Dax ¡Nun pinto nada ehí metía! Pos nada, los gringos en too. Calderos pa un lláu, calderos pa l’otru. Y nun pienses que lo faen dos poligoneres de Wisconsin, non. Fíxolo hasta esti que foi presidente hai unos años. El de la Lewinsky non, el fatu esti que s’empapizó comiendo pastes de Les Arriondes.

L’asuntu ye que la moda volvió a España y yá lo ta faciendo too cristo. Pero cola que cuasi me revienta la faxa foi cola nieta Franco, qu’amás de facelo dende’l xalé esi robáu que tien en Galicia, en cuenta nominar a tres, nomina a cinco porque pa qué andase con fataes. Esta familia siempre per enriba, fía. Nun hai manera. Y pa más, ella sentada, espatarradona tan tranquila, que venga la chacha a tira-y-lu qu’ella parez que tien el ratu claváu a la tumbona, que nin pa un putu cubu d’agua se pon a trabayar. De xuru que tien a la rapaza esa en negro y pagada una miseria. Y seguro que ye nieta de dalgún fusilau…

Ai fía, yo yá nun toi pa más retos. Puedo retar a munches coses: a retar al sol que salga; a retar a les vecines que nun s’asomen al balcón cuando llega la mio fía col coche nuevu; a retar a los mios nietos a que nun garren el móvil mientres comemos… ¿Pero pa tírame agua frío? Xarru d’agua frío foi’l vídeu de la nietísima ¿Qué mayor retu hai que esi? 

 

 

Últimas
Al azar

Hemeroteca

Buscador